ŠTÍPAČ DŘEVA VAKR
adaptér pro čelní nakladače, bagry, traktory s ČN
zpracovává dřevo o průměru 10 - 50 cm
max. délka kmenu 400 cm
nosnost nakladače od 1,2t (1,5 t)
Mám zájemVarianta | Dostupnost | Cena |
---|---|---|
VAKR-A500HK | Více než měsíc | 398 000 Kč bez DPH |
VAKR-A390HK | Více než měsíc | 389 000 Kč bez DPH |
Upinaci-deska-EURO | Více než měsíc | 13 750 Kč bez DPH |
Upinaci-deska-AVANT-MultiOne | Více než měsíc | 7 700 Kč bez DPH |
Štípač dřeva VAKR A500HK a VAKR A390HK
VAKR 500 a 390 je štípač dřeva, který se připojuje jako adaptér na různé nosiče, jako jsou nakladače, manipulátory, bagry a traktory s čelními nakladači. Díky tomu odpadá proces vkládání kmenů dalším prostředkem, protože si ho obsluha stroje naloží sama pomocí ramen a štípače. Tímto způsobem je jeden člověk a jeden stroj schopen zpracovat velké množství kulatiny z různých druhů dřevin do konečného produktu naštípaného palivového dřeva.
Zvednutím ramen nosiče do výšky pak můžeme naštípané polínky dávat přímo do beden, kontejnerů, přívěsů apod.
Provoz štípače je buď v ručním nebo automatickém režimu ovládaného pomocí ovladače s joystickem umístěného v kabině, který komunikuje se štípačem bezdrátovým spojením.
S tímto štípačem dřeva dává smysl výroba palivového dřeva i přímo v lese na odvozním místě.
POPIS STROJE A STANDARDNÍ VÝBAVA:
- průměr kulatiny 10 - 50 cm (VAKR A390HK max. průměr 39 cm)
- délka kulatiny cca 400 cm
- nastavitelná délka štípaných polen 25 - 58 cm
- tlačná síla 12 t
- hydraulické ovládání klínu z místa obsluhy
- levostranné štípací zařízení s 6-ti dílným štípacím křížem
- aktivní přidržovač
- přípojná deska EURO nebo dle nosiče AVANT, MultiOne apod.
- hmotnost 608 kg bez přípojné desky
- délka 1400 mm
- šířka 2900 mm
- výška 1500 mm
DOPLŇKOVÁ VÝBAVA:
- 4 dílný štípací kříž
- 8 dílný štípací kříž
- Úprava pro provoz na pozemních komunikacích
POŽADAVKY NA NOSIČ:
- tlak oleje 200 bar
- stálý pracovní průtok 50 l/min. (nominální výkon čerpadla musí být min. 80 l/min.)
- nosnost stroje 1,5 t (A390HK = 1,2t)
- 12V napájení a jištění 15A
- zásuvka na zapalovač v kabině pro napájení ovládání
JAK TO VŠE FUNGUJE:
- Obsluha ovládá štípač tímto ovladačem s joystickem a displejem, který je umístěný v kabině a se štípačem je propojen bezdrátově.
- Automatický režim se aktivuje zmáčknutím tlačítka na vrchní části josticku (středové tlačítko.) Od této chvíle vše funguje samo:
- přidržovač upne kládu a zkalibruje stůl
- stůl odjede do výchozí pozice (odjetí stolu lze nastavit potenciometrem dle Ø kmene)
- spouští se pila (snímač otáček hlídá rychlost a při sukatém dříví sníží otáčky i několikrát během řezu)
- špalek propadne do štípacího koryta a stůl ho tlačí proti štípacímu kříži
MANUÁLNÍ REŽIM A DALŠÍ FUNKCE:
- Pohybem joysticku vpravo/vlevo se ovládá posun stolu a pohybem nahoru/dolů pak přidržovač kmene.
- Otočením joysticku doprava se pouští řetězová lišta do řezu.
- Potenciometr pro přimazávání řetězové lišty (u slabých kmenů můžeme ubrat, nebo když řetěz již "zvoní", tak lze přidat.
- V kabině je nutná el. zásuvka na zapalovač pro nabíjení ovladače.
- Pokud jsou všude plastové díly, je nutné nalepit kovovou destičku.
- Ovladač obsahuje malý displej zobrazující provozní hodnoty.
- Přepnutím obrazovky se zobrazí stav čidel.
- Na vstupu je hydraulický filtr pro zabránění vniku nečistot, např. z hydraulických hadic při jejich odpojení.
- Bílá krabice je řídící jednotka s voltmetrem. Obsluha vidí na malém displeji stav dobíjení. Při poklesu pod 9V se zastavuje automatický režim.
- Požadavek na hydrauliku je jeden hydraulický okruh a vratka do nádrže na odrenážování hydromotoru. U čelních nakladačů na traktorech může být použita 3. funkce. Pro odvedení přebytečného oleje z hydromotoru se natáhne hadice přímo do nádrže.
- Dále je nutná zásuvka a silný dvou žilný kabel pro připojení elektriky. Při slabém kabelu by klesalo napětí a štípač by se zastavoval.
- u starších traktorů, kde nominální hodnota výkonu čerpadla je menší jak 80 l/min., můžeme nabídnout externí hydraulickou jednotku s nádrží a čerpadlem o výkonu 85 l/min. a tlakem 220 bar.která se připojí do zadních ramen a pohání vývodovým hřídelem.